torsdag 10. desember 2009

Skildring - første gang jeg kom til Canada

Da jeg gikk ut av flyet kjente jeg en kjølig bris stryke over kinnet mitt, det var veldig kaldt der akkurat som i Norge. Ved siden av flyplassen lå det et lite tømmer-høggeri, det var en smal lang bygning med fem store vinduer. Bygningen var brun og det var masse snø utenfor. Jeg fikk en følelse inni meg av Canada. Jeg satt meg i en taxi og kjørte til hotellet, vi kjørte på en bred vei og langs veien så jeg mange lønnetrær, gjennom aircondition kjente jeg en vidunderlig luft av lønnesirup. Det var en mann som sto langs den brede lange veien som solgte den fantastiske beduftende lønnesirupen. Et lite stykke senere svingte vi inn i en smal liten lang sidegate, der kjørte vi forbi en stor innhegning med masse elger og elgekalver som gikk rundt å beitet i den knall grønne gresset som så helt fantastisk ut i den store innhegningen. Hotellet jeg skulle bo på var et hvitt mellom stort hotell med lysebrunt tak og det ligger rett ved siden av den nydelige Major's Hill Park som er en park som ligger perfekt til midt i sentrum av Ottawa. Det er en park som ligner på et prefekt prinsesse paradis med grønne gressmatter og mange store, høye gatelykter langs de helt fabelaktige stiene. På hotellet møtte jeg en søt gammel dame som ville vise meg rundt, hun var ikke mer enn 1,34 cm høy, men en veldig imøtekommende dame. Jeg gikk opp å la fra meg tingene på rommet som var et lite rom med en dobbelseng, en sofa, et lite blått bad og et ganske stort kjøkken. Den lille damen som het Sierra sto å ventet på meg i gangen, vi gikk ut og langs den lille sidegata, med noen få store hus langs veien. Det var ett stort rødt hus som var langs høyere side av veien, Sierra viste meg inn og der var det ett gammelt museum fra ca. 1868-talleet. Sierra, hun hadde en fin amerikansk aksang og var en veldig pen dame. Etter en time ca. var vi ferdige i museumet og gikk ut den store, brune, gamle døra ut til sidegaten, vi gikk ett lite stykke nedover og kom til hovedgata i Ottawa. Det var ett stort kjøpesenter som sto på andre siden av hovedgata, kjøpesenteret var gult, og med oransje dører og vinduer, vi gikk inn og så oss rundt, Etter det gikk jeg hjem til hotellet og la meg til å sove.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar